Trendy App

Trendy Radio App
Telefon

Utrudnienia wokół cmentarzy 31 Października 2019

Jak co roku, w związku z Dniem Wszystkich Świętych nad bezpieczeństwem podróżujących i porządkiem na drogach czuwać będą podkarpaccy policjanci. Działania „Znicz 2019” rozpoczęły się wczoraj, 31 października i potrwają do niedzieli, 3 listopada. Funkcjonariusze będą eliminować nieprawidłowe zachowania uczestników ruchu drogowego oraz zapewniać płynność ruchu w pobliżu cmentarzy i na drogach dojazdowych do tych miejsc.

W wielu miejscach uległa zmianom organizacja ruchu. Wszędzie tam, gdzie tworzyć się będą zatory, funkcjonariusze będą ręcznie kierować ruchem. Ważne jest, żeby nie jeździć na pamięć, zwracać uwagę na oznakowanie i stosować się do poleceń wydawanych przez policjantów

BRZOZÓW

W związku ze wzmożonym ruchem na drogach w tych dniach na terenie powiatu brzozowskiego są przewidywane utrudnienia w ruchu drogowym. Wystąpią one głównie w pobliżu cmentarzy i kościołów, największych utrudnień możemy się spodziewać na krajowej 19 w Domaradzu, na drodze wojewódzkiej nr 886 w miejscowościach: Blizne, Stara Wieś, Brzozów, Humniska oraz na drodze powiatowej prowadzącej w kierunku Przysietnicy.

Na terenie powiatu brzozowskiego nie przewiduje się zmian w organizacji ruchu. Policjanci będą czuwać nad bezpieczeństwem zarówno na głównych szlakach komunikacyjnych, jak też na lokalnych odcinkach dróg, zwłaszcza w pobliżu cmentarzy. Podczas działań funkcjonariusze będą kontrolować m.in. stan trzeźwości kierujących, stan techniczny pojazdów i prędkość, z jaką poruszają się po drogach

DĘBICA

W dniu Wszystkich Świętych na terenie powiatu dębickiego oraz w Dębicy w rejonach cmentarzy obowiązywać będą ograniczenia w ruchu drogowym.

Dębica ul.Cmentarna - Cmentarz Parafialny: wprowadzony będzie ruch jednokierunkowy od skrzyżowania z ul. Świetosława do skrzyżowania z ul. Karłowicza. Dopuszczone parkowanie skośne na jezdni po lewej stronie. W rejonie wejścia na cmentarz znajdują się dwa parkingi samochodowe.

Dębica ul.Cmentarna skrzyżowanie z ulicą Karłowicza do skrzyżowania z ulicą Tuwima obowiązywać będzie ruch dwukierunkowy.

Dębica ul.Cmentarna - Cmentarz Komunalny: wprowadzony będzie ruch jednokierunkowy od skrzyżowania z ul.Tuwima do skrzyżowania z ul.Drogowców. Dopuszczone parkowanie skośne na jezdni po prawej stronie.

Dębica ul.Wielopolska - Cmentarz Komunalny: droga powiatowa nr P1296R - obowiązywać będzie zakaz zatrzymywania po obu stronach ul. Wielopolskiej. Parking w bezpośrednim rejonie cmentarza z wyznaczonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych. W przypadku dużej ilości pojazdów możliwe będzie parkowanie samochodów na terenie parkingu Szkoły Podstawowej nr 8.

W rejonie wyżej wymienionych nekropolii funkcjonariusze kierować będą ruchem i wskazywać bezpieczne miejsca parkingowe.

JASŁO

W związku ze zwiększonym ruchem w pobliżu cmentarzy wprowadzone zostaną zmiany organizacji ruchu.

Cmentarz komunalny przy ul. Zielonej: ul. Kilińskiego – za skrzyżowaniem z ul. Farną zostanie ustawiony znak B-36 „zakaz zatrzymywania się“ z tabliczką „nie dotyczy pojazdów osób niepełnosprawnych“ (od 31 października do 4 listopada – do godzin porannych)

Cmentarz komunalny przy ul. Mickiewicza:ul. Mickiewicza – zarządca drogi tj. Powiatowy Zarząd Dróg w Jaśle, ustawi znaki B-36 „zakaz zatrzymywania się” po lewej stronie w kierunku osiedla „Gamrat“ od skrzyżowania z ul. Kaczorowy do skrzyżowania z ul. Starowiejską, (od 31 października do 4 listopada – do godzin porannych) postój samochodów wzdłuż ul. Mickiewicza /zatoka/, na parkingach zewnętrznych przy cmentarzu /część parkingu dolnego będzie wyłączona z parkowania na prowadzenie handlu kwiatami, zniczami itp./, na parkingu wewnętrznym cmentarza, oraz na górnym parkingu.

Cmentarz komunalny przy ul. Gajowej: postój samochodów na parkingu i wzdłuż ul. Gajowej.

KROSNO

Zamiany w organizacji ruchu drogowego na terenie Krosna:

Rejon cmentarza komunalnego przy ul.kard.Wyszyńskiego:
Zakaz zatrzymywania, oznaczony znakiem pionowym B-36, obowiązywać będzie na stępujących ulicach:

-  ul. kard. Wyszyńskiego - w kierunku dzielnicy Suchodół - od skrzyżowania z DK28 po obydwu stronach drogi do zatok autobusowych poniżej cmentarza.
-  ul. Podkarpacka, ciąg DK 28, od skrzyżowania z ul. Lwowską ciągiem  DW 991 do skrzyżowania z ul. kard. Wyszyńskiego i ul. Grodzkiej po obydwu stronach dwóch jezdni.

Na odcinku ul. Podkarpackiej od skrzyżowania z ul.Lwowska do skrzyżowania z i ul.Grodzką obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40 km/godz oznaczone znakiem B-33.

Wyznaczone parkingi:

•   na wysokości cmentarza przy ul. kard. Wyszyńskiego.

•     przy kościele św. Piotra i św. Jana  z Dukli,

•     wszystkie parkingi w rejonie Starostwa Powiatowego przy ul. Bieszczadzkiej i Galerii Vivo przy ul. Bieszczadzkiej,

•     parkingi na osiedlu mieszkaniowym im. Grota Roweckiego od strony ul. Podkarpackiej,

•     parking przy pomniku św. Jana Pawła II.

Krosno, rejon cmentarza komunalnego w dzielnicy Polanka

Zmiany organizacji ruchu:

•     na ul. Baczyńskiego obowiązywał będzie ruch jednokierunkowy, wjazd możliwy będzie od ul. ks.Decowskiego,

•     na ul. Baczyńskiego od strony Dobieszyna obowiązywał będzie zakaz wjazdu, miejsce to oznakowane zostanie  znakiem B-2 i poprzedzone znakiem  „zmiana organizacji ruchu”,

•    po lewej stronie ul. Baczyńskiego obowiązywał będzie  znak B-36 zakaz zatrzymywania,

•     parkowanie na ul. Baczyńskiego możliwe będzie po prawej stronie ulicy zgodnie z obowiązującym kierunkiem jazdy, miejsce do parkowania oznaczone będzie odpowiednimi znakami drogowymi D-18,

•     parkowanie przy ul. ks. Popiełuszki po lewej stronie drogi możliwe będzie w miejscach wyznaczonych znakami pionowymi D-18.

•     prędkość na ul. ks. Popiełuszki w rejonie cmentarza ograniczona będzie do 40 km/h znakiem B-33.

SANOK

Cmentarz Centralny - główny cmentarz w Sanoku usytuowany przy drodze krajowej nr 28 znajduje się przy ulicach Rymanowskiej - Dmowskiego. W ciągu drogi krajowej K-28 zostanie zasłonięty znak B-36 ,,zakaz zatrzymywania się” na odcinku drogi od skrzyżowania ul. Dmowskiego z ul. Jana Pawła II do pasa zjazdowego przed Rondem Beksińskiego, oraz od ul. Rymanowskiej za Rondem (droga K-28) do skrzyżowania z ul. Dąbrowiecką. Przy wjeździe na ul. Głogową od strony ul. Kiczury zostanie postawiony znak B-2 ,,zakaz wjazdu” i na ul. Głogowej od ul. Dąbrowieckiej zostanie ustawiony znak D-3 ,, Droga jednokierunkowa”.

Miejsca parkingowe wyznaczone są na odcinku drogi od skrzyżowania ul. Dmowskiego z ul. Jana Pawła II do pasa zjazdowego przed Rondem Beksińskiego, oraz od ul. Rymanowskiej za Rondem do skrzyżowania z ul. Dąbrowiecką do parkowania wykorzystany będzie chodnik. Zarządca cmentarza utworzył, miejsca parkingowe na ul. Dąbrowieckiej (pomiędzy cmentarzami) gdzie uwzględniono 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych. Dodatkowe miejsca parkingowe wyznaczone są wzdłuż ulic Kiczury, Matejki, Heweliusza, na ul. Głogowej (jednokierunkowa) pojazdy będą mogły parkować po prawej stronie jezdni zgodnie z kierunkiem ruchu.

Cmentarz Północny (Posada) - przy drodze krajowej nr 84 usytuowany przy ulicy Lipińskiego w Sanoku - zarządca drogi nie wprowadza zmian organizacyjnych w ruchu.

Miejsca parkingowe na terenie cmentarza o podłożu bitumicznym. Dodatkowe miejsca parkingowe wyznaczone na poboczu wzdłuż ul. Lipińskiego K-84 po prawej stronie jadąc w kierunku Zagórza, od drogi wjazdowej do PGE do zatoczki autobusowej znajdującej się 50m za cmentarzem, a także na ul. Wierzbowej i Cmentarnej. Brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Cmentarz Południowy - usytuowany przy ul. Konopnickiej w Sanoku- w związku z budową obwodnicy Sanoka, dojazd do cmentarze  został zmieniony zgodnie z obowiązującym projektem czasowej organizacji ruchu..

Przy cmentarzu południowym wykorzystany będzie do postoju pojazdów o podłożu bitumicznym, parking znajdujący się bezpośrednio przy cmentarzu oraz ulica prowadząca do cmentarza. Wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Cmentarz w Zagórzu (ul. Batorego)- Zarządca drogi nie wprowadza zmian organizacyjnych w ruchu.

Przy cmentarzu na całej jego długości oraz po drugiej stronie jezdni znajduje się parking dla pojazdów. Policjanci z PP w Zagórzu w dniu 1 listopada porządkują oraz regulują ruch pojazdów przy cmentarzu. Na parkingu wyznaczono sześć miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Cmentarz w Besku (ul. Kościelna)- Zmiana organizacji ruchu polegającą na ustawieniu od ul. Kościelnej znaku D-3 ,,droga jednokierunkowa” a od ul. Długiej znak B-2 ,, zakaz wjazdu” i znak C-4 ,,nakaz jazdy w lewo za znakiem”.

Parking znajduje się bezpośrednio przy cmentarzu na ul. Kościelnej i Długiej. Wyznaczono trzy miejsca dla osób niepełnosprawnych.

Cmentarze w pozostałych miejscowościach powiatu sanockiego - w każdym przypadku wykorzystane będą przyległe parkingi oraz pobocza dróg dojazdowych.

STRZYŻÓW

Na drogach w naszym regionie zapanuje wzmożony ruch, co może mieć wpływ na wzrost kolizji i wypadków.
Jak co roku, patrole będą pilnować miejsc związanych ze wzmożoną liczbą odwiedzających groby bliskich oraz miejsc, gdzie mogą wystąpić utrudnienia w ruchu drogowym:

1. W miejscowości Czudec: rejon cmentarza  - skrzyżowanie ulicy Rzeszowskiej z ul. Grabieńskich ;

2. W miejscowości Strzyżów: rejon cmentarza – skrzyżowanie ul. Łukasiewicza z ul. Kombatantów;

3. W miejscowości Dobrzechów: w rejonie cmentarza;

4. W miejscowości Frysztak: rejon cmentarza – ul. Ks. Blajera.

Ponadto, Komenda Powiatowa Policji w Strzyżowie informuje, iż podczas przemieszczania się podróżujących, odwiedzających groby zmarłych znacznego utrudnienia należy się spodziewać w rejonie trwających prac drogowych przy ul. Sobieskiego – budowy skrzyżowania w ciągu obwodnicy Strzyżowa.

USTRZYKI DOLNE

Na terenie powiatu bieszczadzkiego nie będzie zmian w organizacji ruchu, podróżni mogą jednak napotkać na utrudnienia:

• na drodze krajowej nr 84 w Ustjanowej Dolnej przy cmentarzu są wyznaczone miejsca parkingowe, jednak liczba odwiedzających swoich bliskich na cmentarzu może być większa

• i możemy trafić na samochody parkowane na poboczu drogi. Utrudnienia mogą wystąpić szczególnie przed południem, pomiędzy godz. 8.30 a 10.30, w tym czasie na cmentarzu będą trwały uroczystości Wszystkich Świętych;

• na drodze wojewódzkiej nr 896 w Ustrzykach Dolnych na ul. Jasień utrudnienia mogą wystąpić w godz. 13.30 do 16.00

W pozostałych miejscowościach powiatu bieszczadzkiego kościoły i cmentarze usytuowane są w znacznej odległości od dróg głównych i posiadają parkingi. Na parkingach wyznaczone będą również miejsca do parkowania dla osób niepełnosprawnych

TARNÓW

Cmentarz Krzyż

- ul. Krzyska: jeden kierunek od ul. Spokojnej do al. Matki Bożej Fatimskiej z zastrzeżeniem dopuszczenia ruchu w obu kierunkach dla autobusów komunikacji miejskiej, taksówek i mieszkańców posesji nr 2-62.

prawostronny zakaz zatrzymywania się od ul. Spokojnej i obustronny zakaz zatrzymywania się od pętli w stronę ul. M. B. Fatimskiej.

zamknięty dla ruchu plac do zawracania (pętla autobusowa) – obowiązuje od 31.10. godz. 22 do 2.11. godz. 14.30.

możliwość parkowania na ul. Krzyskiej po lewej stronie od ul. Spokojnej do pętli.

ul. Spokojna - odcinek między ul. Nowodąbrowską, a ul. Krzyską

parkowanie skośne na prawym pasie jednokierunkowej jezdni południowej.

zakaz skrętu w lewo z ul. Spokojnej w ul. Nowodąbrowską (relacje tylko prosto w ul. Błonie i w prawo

w ul. Nowodąbrowską do centrum).

wyłączenie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Nowodąbrowska/Błonie/Spokojna.

ul. Spokojna - odcinek od al. Piaskowej do ul. Krzyskiej

parkowanie skośne na prawym pasie jednokierunkowej jezdni południowej.

sygnalizacja świetlna ulic Krzyska/Spokojna pozostaje włączona z zastrzeżeniem ewentualnej konieczności jej wyłączenia zgłoszonym przez policję.

ul. Dwernickiego nieprzejezdna (zamknięcie skrzyżowania z ul. Spokojną).

dodatkowe miejsca postojowe

na ulicy Krzyskiej - lewostronny od ul. Spokojnej do pierwszego parkingu przycmentarnegoi pętli autobusowej.

na ulicy Spokojnej – jezdnia południowa - parkowanie skośne

Do wykorzystania parkingi przed Centrum Handlowym ECHO oraz przed budynkiem MPEC.

Cmentarz Klikowa

- ul. Zagumnie

jeden kierunek od ul. Ks. Bajdy na wschód do ul. Klikowskiej i zakaz postoju po prawej stronie.

zakaz zatrzymywania się na dwukierunkowym odcinku ul. Zagumnie (od ul. Bajdy do łącznika z ul. Klikowską).

- ul. Bajdy

obustronny zakaz zatrzymywania się na całej ulicy.

Cmantarz Mościce

- ul. Czarna Droga

jeden kierunek ruchu od ul. Zbylitowskiej do ul. Norwida z dopuszczeniem parkowania skośnego i zakazami zatrzymywania się.

- ul. Zielna

jeden kierunek ruchu od ul. Vetulani do ul. Skotnik.

- ul. Zaciszna

wyłączenie całej ulicy z ruchu pojazdów z dopuszczeniem komunikacji miejskiej, taksówek i mieszkańców posesji.

zakaz zatrzymywania się na zachodniej stronie ulicy.

- ul. Racławicka

wyłączenie ulicy z ruchu na odcinku od ul. Grochowskiej do ul. Zacisznej z dopuszczeniem komunikacji miejskiej, taksówek i mieszkańców posesji.

- ul. Burkiewicza

wyłączenie ulicy z ruchu na odcinku od ul. Tenerowicza/Grochowskiej do ul. Zacisznej z dopuszczeniem komunikacji miejskiej, taksówek i mieszkańców posesji.

- parking przycmentarny i pasy postojowe wyznaczone po południowej i północnej stronie ul. Czarna Droga. Wjazd od strony ul. Zbylitowskiej.

Do wykorzystania parking przed pawilonem handlowym TSS „Dąbrówka” przy Czarnej Drodze.

Cmentarz parafilany ul. Lwowska

- ul. Szara

- jeden kierunek wjazdu drogą do parkingu przycmentarnego i jednokierunkowy wyjazd.

Do wykorzystania parking przed szpitalem św. Łukasza (tylko 1 listopada).

Cmenatrz Stary

- ul. Tuchowska

- jeden kierunek od ul. Narutowicza do ul. Małeckiego

- parkowanie skośne na całej długości ul. Tuchowskiej po stronie zachodniej wzdłuż muru cmentarza.

- zakaz zatrzymywania się po stronie wschodniej ul. Tuchowskiej.

- ul. Małeckiego

- obustronny zakaz zatrzymywania się na całej długości ulicy (do ul. Wspólnej).

GORLICE

Od 31 października do 3 listopada zmieni się organizacja ruchu w obrębie gorlickich nekropolii. Na ul. Cmentarnej ruch odbywał się będzie w jednym kierunku z wjazdem od ulicy Karwacjanów. Wyznaczone zostały także dodatkowe miejsca parkingowe.
Dodatkowe miejsca postojowe:
- ul. Karwacjanów wzdłuż muru cmentarza parafialnego
- ul. 3-go Maja na odcinku od ul. Łukasiewicza do ul. Narutowicza
- parking na terenie Miejskiego Zespołu Szkół nr 5 przy ul. Krakowskiej
- parking na terenie I Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kromera - wjazd od ul. Kołłątaja

Miejsca parkingowe przy szkołach będą dostępne: 31 października (od godz.15.00 do 20.00) i 1 listopada (od godz. 7.00 do 20.00), natomiast na ul. 3-go Maja od 31 października do 3 listopada do godz. 22.00.

Ponadto bez zmian obowiązuje parkowanie na istniejących wyznaczonych miejscach postojowych na ulicach w centrum miasta: Mickiewicza, Wróblewskiego, Świeykowskiego, Narutowicza, Kopernika, Krakowskiej, a także na miejscach postojowych przy ul. Karwacjanów za budynkiem Zakładu Pogrzebowego.

Przypominamy, że na istniejących miejscach postojowych w centrum miasta, w strefie płatnego parkowania obowiązuje płatność w dni powszednie w godzinach od 8.00 do 17.00. W soboty oraz niedziele i święta opłaty nie są pobierane.