Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Rogach po raz kolejny biorą udział w ogólnopolskim projekcie ,,Być jak Ignacy''. W tym roku uczniowie z pomocą Ignacego, robota Blu praz ciekawych gości nauczą się pracować metodą naukową i dowiedzą się, jak stawiać trafne pytania badawcze, formułować hipotezy, a następnie je weryfikować. Być jak Ignacy „Nauka pełna energii” to VIII edycja programu oświatowego dla szkół podstawowych, którego organizatorem jest Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza.
- To w głównej mierze, nasze dzieci dopytywały czy takie koło w tym roku szkolnym powstanie. No i jak tu odmówić chętnym dzieciom, które chłoną nowo zdobytą wiedzę w sposób nietuzinkowy, bo głównie przez doświadczenia i zabawę z nauką - mówiła Edyta Dydo, dyrektor Szkoły Podstawowej w Rogach.
Posłuchaj
Posłuchaj
W VIII edycji programu, uczestnicy zdobędą wiedzę o wielu różnych rodzajach energii, a także poznają współczesnych naukowców i specjalistów z dziedziny energetyki. Celem konkursu jest między innymi popularyzacja polskiej nauki oraz pielęgnowanie pamięci o wybitnych, polskich naukowcach i wynalazcach. W VIII edycji dla uczestników przygotowano 12 fascynujących etapów dotyczących rodzajów energii konwencjonalnej oraz odnawialnej. Uczestnicy programu otrzymują interaktywne scenariusze zajęć, dzięki którym mogą przeprowadzić 12 niezapomnianych lekcji.
Program skierowany jest do uczniów szkół podstawowych (klasy 1-8) i polega na prowadzeniu zajęć w kole naukowym na podstawie otrzymanych scenariuszy zajęć. Materiały edukacyjne dostosowane są do wiedzy i umiejętności uczniów z trzech grup wiekowych: dla uczniów klas I-III, dla uczniów klas 4-6 oraz dla uczniów klas 7-8.
Posłuchaj
Posłuchaj
Programowi towarzyszy konkurs z atrakcyjnymi nagrodami. Aby wziąć w nim udział, należy zarejestrować koło naukowe (od 2 do 30 uczniów + od 1 do 2 nauczycieli) i przeprowadzić zajęcia zgodnie z przesłanymi scenariuszami.
Dodatkowo na uczestników czekają różne zadania, za które przyznawane są punkty (np. przesłanie raportu z zajęć, wykonanie gazetki szkolnej, umieszczenie informacji o programie na stronie internetowej szkoły). Najwyżej punktowanym zadaniem jest praca konkursowa, którą należy wykonać do 31 marca 2024 r. Praca konkursowa polega na przygotowaniu pracy dotyczącej co najmniej jednego z dwunastu etapów omawianych w programie.
Laureatami konkursu zostaną koła naukowe, które otrzymają największą liczbę punktów. Na ostateczny wynik składają się punkty zdobyte za wykonane zadania oraz punkty przyznane za pracę konkursową.